Världens bästa mormor!

"Maggan får huset renoverat av barnen"

Välkommen hem 9/9 kl 20.00 - Tillsammans med sin livskamrat Gunnar har Maggan engagerat sig för att ta hand om barn, ge dem trygghet och fostran. Även barn som har det svårt har hon tagit sig an som sina egna.

I höstas gick Gunnar bort i cancer. Han hade då funnits vid Maggans sida sedan nästan femtio år tillbaka. Nu vill hennes närmaste tacka Maggan för hennes engagemang och ge något tillbaka, något som de tror att även Gunnar hade uppskattat om han varit i livet.

Nära och kära beskriver Maggan som världens bästa mamma, svärmor, farmor, mormor, vän, stödförälder och dagmamma. Med arton barnbarn och ett gäng dagbarn är det alltid full rulle hemma hos henne och alla känner sig lika välkomna. – Hon har uppfostrat mig på fem år som jag borde ha blivit uppfostrad på tjugo år. Jag kan inte tacka henne nog, säger Maggans fosterson Simon som är en av dem som hjälper till att renovera hennes hem.

Det är svärdottern Annika som anmält henne till programmet. Tillsammans med resten av den stora släkten och TV3s inredningsteam tar de sig an barnens lekrum, hallen, altanen och trädgården. Allt för att hitta en bra funktion för barnen som betyder så mycket i hennes liv, men där ska också synas tydligt att det är Maggans hem.

Maggan själv har ingen aning om vad som ska hända när hon luras iväg på Hurtigruten tillsammans med sina systrar. En resa hon har drömt om att få göra i hela sitt liv. När hon kommer hem igen är förvandlingen total och överraskningen likaså.

Det är alltså min mormor som vi har rustat hos, världens bästa mormor är det. Blev förvånad när dom sa att vi skulle vara med i tv men det var ju lite kul ändå. Fast nu är ddet inte lika kul när jag vet hur många som ska kolla och man ser ju inte speciellt snygg ut när man ska renovera men jaja det händer bara en gång i livet så jag får stå ut med det, jag har iallafall världens bästa mormor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0