wonderland can't be far

Varför ska man låtsas?
Varför ska man klä sig så andra ska tycka det är okej?
Varför kan man inte låta mycket? varför måste man vara normal?
Varför måste alla kolla på en om man inte är som alla andra?

Jag har blivit så jävla trött på allt skitsnack nu, jag riktar inte det mot alla andra utan även mig själv, varför ska man lägga sig i vad andra har på sig? varför ska man kolla extra om personen är lite större? varför bryr man sig ens? hatar när folk kollar och snackar om en person bara för den är lite större, annorlundare, längre, kortare.
Jag vill inte att folk ska kommentera min vikt, min smak, min längd, ingenting. Jag tror nog ingen vill det om dom inte säger positiva saker. Så jag ska själv sluta med sånt, och folks
vikt pratar jag nästan aldrig om för det tycker jag är värst. Hatar när folk kommenterar andras vikt eller säger att någon är tjock eller ger dom fula smeknamn osv, har man inget bättre för sig?jag är så jäkla trött på sånt, orkar inte lyssna längre.

Folk som trycker ner andra för attt må bättre själv, och vissa har bara inget bättre för sig än att sitta och hacka på folk som går förbi. Jag ska klä mig hur jag vill, jag kan klä mig i kläder ner till fötterna eller kläder som visar halva brösten, för ingen ska säga åt mig vad jag kan ha på mig. Nu har jag inte sagt att jag ska gå i det men jag ska gå i det jag trivs i, hur det än ser ut! Jag ska klä mig i det jag vill utan att bry mig om vad andra tycker, och om ni vill kolla så kolla! Jag ska göra vad jag vill för nu är jag trött på allt dåligt och negativt. Nu ska jag bara vara.
Jag är glad att jag äntligen har fattat att jag måste sluta klaga, på andra och på mig själv.
Hoppas fler börjar tänka efter hur dom egentligen beter sig och slutar klaga på andra och istället börjar tänka på sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0