"Lycka är ett tillstånd, inte ett mål"



Man säger att man blir lycklig så fort man får en speciell grej, det perfekta huset, en häst, mycket pengar, en kille.

Men lycka är inte när man får nått, det är ingenting som kommer bara för att man får en sak. Lycka kommer och går och så kommer det alltid att vara. Så man måste tänka det på det sättet. Jag vet att jag själv ofta tänkt så, att om jag bara skulle få se ut som henne eller bara ha den garberoben som hon har eller om jag bara fick den hunden. Men man kan inte tänka så. För när man har allt det då kommer man fortfarande ha dåliga dagar, dagar då man inte orkar någonting när man känner sig ful och äcklig och när man blir irriterad på allt och alla och även när man har allt då kommer man sikta mot ett nytt mål som man tror kommer göra en lycklig istället för att bara leva i det man har, man även dom som har allt kommer känna sig som vem som helst, såna dagar har alla, till och med dom som har allt som man själv vill ha. Man kan inte köpa sig lycka, men man kan göra sig lycklig genom att bara leva, göra alla saker så bra som möjligt och se allt dåligt på ett bra sätt. Det finns mycket små saker som kan göra en lycklig, så man ska ta vara på dagen och göra den så bra som möjligt och bara leva. Man kan inte sitta och vänta på att något ska hända eller på att få nått som ska göra en lycklig, det funkar inte så. Jag vet att många fler än jag tänker som jag alltid gjort, men jag har förstått det nu, att man inte kan gå runt och vänta på nått som kanske aldrig händer, man kan inte gå och vilja ha nått och tänka att när man nått det "målet" så blir man lycklig. 

"Lycka är ett tillstånd, inte ett mål"
Tänkt på det, lev i nuet och gör det bästa av dagen.



Kommentarer
Postat av: sophie

härlig sommarbild :)

2011-02-28 @ 15:27:27
URL: http://sophhhiesmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0